Retur, återköp och reklamation

Vi på Lantkompaniet.se hanterar returer på ett snabbt och okomplicerat sätt. Oavsett om det handlar om återkallelse eller reklamation, vår kundtjänst hjälper gärna till.

Retur på grund av återkallelse

Vid fel i varan tillämpas lagstadgade rättigheter och påföljder. Du har härvid i synnerhet rätt att välja mellan avhjälpande och omleverans, samt kan häva köpet om felet är allvarligt. Voss får vägra valt åtgärdande av felet om det inte är möjligt eller förenat med oskäliga kostnader.
Som konsument ber VOSS dig att genast efter du mottagit varan undersöka om den är komplett, har uppenbara fel eller transportskador, samt att meddela VOSS och transportföretaget omgående om eventuella fel. Underlåter du att anmäla fel i varan (reklamation) inom skälig tid kan du förlora din rätt att åberopa att varan är felaktig.
Två månader anses alltid utgöra skälig tid; två månader är dock ingen sluttid för att reklamera. Om leveransen av din beställning försenas har du som konsument rätt att frånträda köpeavtalet om förseningen är av stor betydelse för dig.

Om du bestämmer dig för att inte behålla en vara kan du returnera den till oss. Det tillämpas 30 dagars öppet köp. Då får du en returetikett från oss, så att du slipper returportot när du skickar tillbaka varan. Du står för den direkta kostnaden för att returnera varor som inte kan skickas med paketpost. Kostnaden för varor som inte kan skickas med paketpost uppskattas till högst 3200 kronor.
Vi kommer att återbetala inköpspriset direkt. Vid avbeställning efter 30 dagar d.v.s efter det att ångerfristen har gått ut att är det du som kund som står för returportot. Kontakta vår kundtjänst för hjälp med returprocessen.

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se

Du får en returetikett via mejl, den ska skrivas ut för returnering av varan. När varan har returnerats till oss kontrollerar vi om produkten är komplett och i fungerande skick. Om allting är som det ska krediteras pengarna för produkten i fråga.

Reklamation, retur av trasig vara

Har du fått en produkt som är felaktig, transportskadad, sönder? Funkar produkten inte som den ska, så löser vi det så snabbt som möjligt. Kontakta vår kundtjänst för att ordna med en retur.

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se

Du får en returetikett via mejl, den ska skrivas ut för returnering av varan. När varan har returnerats till oss kontrolleras varan i vår egen verkstad. Sedan ska vi antingen reparera, återbetala inköpspriset till dig eller skicka ut en ersättningsprodukt.