Frågor & Svar

Jag har inte beställt online tidigare. Hur fungerar det?

Gå in på respektive kategori eller sök via sökrutan för att hitta produkten du vill beställa.

Klicka på rutan med text "Lägg till i varukorgen", gå till "Varukorgen", kontrollera din beställning och klicka på "Till kassan". Nu kan du lägga din beställning och om du vill registrera dig som kund hos oss. Oavsett om du väljer att registrera dig eller inte, fyll i mallen nedan (namn, adress, e-post, telefon.). Ange faktura- och leveransadress, välj betalningsmetod. Sedan är du klar och kan slutföra din beställning.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst:

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se

Kan jag lägga en beställning via e-post eller fax?

Via e-post - ja, det går bra. Per fax - nej, tyvärr inte.

Var god mejla oss din beställning och lämna in dessa uppgifter: artikelnummer, produktnamn, antal. Ange också ditt namn (för- och efternamn), adress, telefonnr. och ditt personnummer. Tack så mycket!
Mejla till: shop@lantkompaniet.se

Måste jag först registrera mig för att kunna lägga en order?

Nej, du kan lägga din beställning som gäst utan att registrera dig. Efter att ha klickat på "Till kassan" i varukorgen, kan du välja "Beställa utan registrering".

Om du vill ha snabb och enkel tillgång till dina personliga uppgifter, beställningar samt orderhistorik, så rekommenderar vi att du skapar ett konto hos oss. Information om behandling av personuppgifter och vår sekretesspolicy hittar du här:

Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?

Logga in med din e-postadress och lösenord. Längst uppe i översta raden till höger hittar du Logga in knappen. Gå in på dina sidor, där kan du ändra dina uppgifter.

Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga?

Vi erbjuder fler betalningsalternativ. En detaljerad översikt hittar du här.

Vilka leverans- och fraktalternativ finns?

Vi skickar med DPD och deras partner PostNord. En detaljerad översikt över fraktpriser hittar du här.

Skickar ni till andra länder också?

Ja. Vi kan skicka till de flesta länder i Europa. En detaljerad översikt hittar du här.

Visst går det bra att skicka till nästan vilken adress i nästan vilket land som helst. Kontakta oss bara!

När kommer min beställning att levereras?

Du kommer att få en leveransbekräftelse via e-post samt spårningsnumret på paketet när din beställning skickas.

Hur avbryter jag en order?

Vänligen kontakta vår kundtjänst om du vill ta bort din beställning:

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se

Något saknas i min beställning, vad ska jag göra?

Vi är mycket ledsna för ett sådant misstag! Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig:

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se shop@lantkompaniet.se

En produkt jag fått är trasig eller felaktig, vad ska jag göra?

Vi kommer att lösa detta för dig så fort som möjligt! Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig:

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se

OBS! Vänligen notera för leverans med speditör

Tyvärr är det inte möjligt att leverera till adresser på öar utan landförbindelse/bro.

Om en leveransadress på en ö anges kommer leveransen att ske till närmaste färjeterminal på fastlandet, där leveransen måste tas emot av mottagaren; mottagaren måste sedan själv ombesörja vidare transport till önskad adress på ön.

Telefon: 08- 420 027 89 mån - fre | kl 9 - 17
E-post: shop@lantkompaniet.se